• Stílus egyéniségeknek !

    Szabásminták II. / Schnitte II.


    Szeretnék Nektek 2 szabásmintát megmutatni, melyet Rita küldött át, hogy tegyem közzé!
    Ich möchte zwei Schnitte zeigen, die für mich Rita geschickt hat, und sie möchtet dass ich es Euch zeige.

    Itt egy csillag alakú terítő szabásmintája és leírása:
    Es ist eine sternförmige Decke:

    A csillag 6 db 16,25 cm-es oldalhosszúságú 60°-os rombuszból áll.
    Erre lesz a szegély (nálam piros) rávarrva. Először a felső jobb oldalára majd a felső balra. A szegély 7 cm széles. Ha mind a 6 rombuszon rajta a szegély, akkor össze kell varrni őket : először hármat-hármat, így kapsz 2 fél csillagot, majd a két felet összevarrni. Én egész vékony rávasalható vliest használtam bélésnek. A vlies-re rátettem a kész csillagot, körberajzoltam majd kiszabtam és rávasaltam a csillag bal oldalára. A hátlapnak szánt anyagot elsimítva ráncmentesen az asztalra terítettem a jobb oldalával fölfelé, rátettem a csillagot a bal oldalával fölfelé és összegombostűztem őket. A csillag szárai mentén gondosan kivágtam körkéssel a csillagformát a hátlapból is, majd összevarrtam őket, egy kifordító nyílást hagyva. Kiszedtem a gombostűket, a csillag csúcsainál levágtam a varrásráhagyást, a sarkokat pedig bevagdostam óvatosan a varrásig. Kifordítani, vasalni és a kifordító nyílást kézzel bevarrni. Én két helyen tűztem le, egyszer a szegély árkában egyszer 5 cm-rel alatta, csillag formában. Hát ennyi, egyszerűbb megcsinálni, mint leírni! :o)
    Forrás: Rita’s Patchworkkiste

    Der Stern besteht aus 6 Rauter, Sitenlänge 16,25 cm, 60° Winkel. NZ ist schon drin. Auf die Rauter wird oben eine 7 cm breite Borte genäht. Wenn alle Raute mit Borte versehnt sind wird zusammengenäht, erstmal 3-3 Sück, dann die so entstandene Halbsterne.
    Ich habe bei meinem Stern ganz dünne aufbügelbare Vlies genommen. Auf der Vlies (Kelbeseite oben) habe ich mein Stern (rechte Seite oben) gelegz und nachgezeichnet. Sternform aus Vlies zuschneiden, auf der linke Seite bügeln. Rückseztestoff und der Stern rechts auch rechts aufeinander legen, Stern feststecken, Rückseitestoff zuschneiden. Die 2 Lagen zusammennähen, Wendeöffnung frei lassen. NZ an der Spitze der Zacken abschneiden, NZ in der Ecken vorsichtig bis zum Näht einschneiden. Wenden, bügeln, Wendeöffnung schliessen. Ich habe an der Näht gequiltet und dann noch 5 cm tiefer, aber das ist für jede überlassen..... :o))))
    Viel Spass beim Nacharbeiten!!!!!
    Autor: Rita’s Patchworkkiste

    Ez pedig egy kismadárka szabásminta!
    Es ist Schnitt von einem Vöglein:

    Autor: Rita’s Patchworkkiste

    Köszi Rita! :o) Várom mások jelentkezését is, akinek van ötletes szabásmintája.


    6 megjegyzés / KOMMENTARE :

    Aranka írta...

    Köszi, nálam a madár máris nyerő.

    Cila Zzy írta...

    Rita összes dolgát nagyon szeretem! Csodálom a precizitását és a türelmét. Köszönjük a szabásmintákat!
    (A kismadaras totál jó kisbabásoknak is ajándéknak. Tudod, olyan "ágy fölött lógónak".)

    Rita írta...

    Cila, hogy Te milyen aranyos vagy!!!! Köszönöm szápan!!!! :-)))

    Rita írta...

    szépen :-))

    Rita írta...

    Alexa, köszi a "rombuszt" most már én is tudom :-))))))
    Aki nem értené: a rombusz kifejezés nem jutott eszembe csak németül amikor a leirást csináltam, ugyhogy Raute lett belöle, egy megjegyzéssel hogy tutjátok, az a papirsárkány alaku izé :-)))

    Névtelen írta...

    mit kerestem, koszonom